2015 Congreso Internacional de Educación de Lenguas Extranjeras

Universidad Cooperativa de ColombiaSala de Conocimiento2015Congreso Internacional de Educación de Lenguas Extranjeras

Congreso Internacional de Educación de Lenguas Extranjeras

​​​​​​Internacional

Congreso Internacional de Educación de Lenguas Extranjeras

​

El Congreso Internacional de Educación de Lenguas Extranjeras es organizado por la sede Montería de la Universidad  Cooperativa de Colombia, en alianza con la Universidad de Córdoba se realizó entre el 27 y el 29 de agosto para promover la creación y desarrollo de comunidades académicas locales, regionales y nacionales interesadas en la enseñanza y aprendizaje de lenguas extranjeras.
Versión en inglés.jpg

Este evento  además tenía  como objetivo estimular la investigación en el contexto propio, para socializar ideas y nuevas propuestas para el beneficio de todos.

En este escenario académico han participado ponentes internacionales como la  Dra. Kristin Davin (Loyola University – Chicago), el Dr. Paul Toth  (Temple University - Pittsburgh), el  Dr. Roy Lyster (McGill University - Montreal) y el Professor Johdi Quinn (Dundalk Institute of Technology – República de Irlanda).  También se ha contado con la intervención de ponentes nacionales, como la Dra. Yudis Contreras (Universidad de Cartagena – Colombia), entre otros.

Este es el segundo año en que la Universidad Cooperativa de Colombia participa en la organización de este evento desde el programa Open Lingua con  el profesor Jose Maria Racero y su grupo académico en la sede.

Versión en Inglés:

International Conference on Innovative Research in Foreign Language Education

With the purpose of promoting the creation and development of local, regional and national academic communities interested in Foreign Languages Education, both Universidad Cooperativa de Colombia at Montería and Universidad de Córdoba organized and hosted the International Conference on Innovative Research in Foreign Language Education which was held from August 27th to August 29th.

The conference featured world class keynote speakers such as Kristin Davin, PhD (Loyola University – Chicago), Paul Toth, PhD  (Temple University - Pittsburgh), Roy Lyster, PhD (McGill University - Montreal) and Professor Johdi Quinn (Dundalk Institute of Technology –  Republic of Ireland) and  Yudis Contreras, PhD (Universidad de Cartagena – Colombia), along with a renowned pool of national lecturers who will also present their findings and insights about current trends related to Pedagogy, Integration of ICT’s in Foreign Language Education, Trends in Foreign Language Education, among others.

Universidad Cooperativa de Colombia featured a group of their professors among the presenters. They were:  Luis Alfonso Calderín whose dissertation was “Exploring students´ literacy practices in warcraft: a massively multiplayer online game (MMO)” and Eliecer Díaz and Julio Vega who disserted about “Self-monitoring cards and oral production “. It is worth mentioning that these two dissertations were developed as in-class projects in the Open Lingua program at the Monteria Campus.

2015 is the second year that Universidad Cooperativa de Colombia participated as one of the organizers of the event thanks to the work and effort from Jose Maria Racero, Open Lingua Coordinator, and his team of collaborators.